Fysiotherapie, Spaubeek, Fysiotherapiepraktijk, Fysiotherapeut, Limburg, Fysio, schouderklachten, schouderpijn

Schouderpijn

Zo’n 20% van de Nederlanders heeft last van schouderpijn. Juist omdat de schouder zoveel en gemakkelijk kan bewegen, is deze blessuregevoelig. Er zijn verschillende schouderklachten. U kunt hierbij denken aan een zeurende pijn in de schouder, een stekende pijn in de schouder, pijn tussen de schouderbladen of een stijve schouder. In alle gevallen is het verstandig om contact op te nemen met de fysiotherapeut.

Oorzaken schouderpijn

• Peesontsteking of peesscheuring in de schouder
  • Slijmbeursontsteking in de schouder
  • Frozen shoulder: u verliest een deel van de bewegingsvrijheid in de schouder door onderliggende ontstekingen
  • Schouderinstabiliteit, waarbij de schouder bijna of helemaal uit de kom kan gaan
  • Beklemde zenuwen

Schouderpijn verhelpen en voorkomen
Onze therapeut helpt u graag bij het voorkomen en verhelpen van uw schouderpijn. Tijdens het intakegesprek worden uw klachten in kaart gebracht. Er wordt dan naar een mogelijke oorzaak gezocht en samen stellen we een behandelplan voor u op dat past bij uw klachten. Onze behandelingen zijn erop gericht om spierspanningen en pijn te verminderen. Tevens krijgt u  tips en advies welke helpen bij het voorkomen van schouderpijn.

• NMTT