Fysiotherapie, Spaubeek, Fysiotherapiepraktijk, Fysiotherapeut, Limburg, Fysio, orthopedie, neurologie, reuma, spierpijn, spierklachten, peesklachten, botklachten, overbelasting, ontsteking

Orthopedische geneeskunde

De orthopedisch chirurg James Cyriax heeft een onderzoeksmethode ontwikkeld voor het bewegingsapparaat waarmee orthopedische, neurologische en reumatologische aandoeningen worden vastgesteld. Deze behandelmethode zorgt ervoor dat u zonder operatie van uw klachten afkomt. Meestal gaat het om letsel aan de weke delen, zoals de spieren en pezen.

Oorzaken orthopedische aandoeningen

In de spier-peesovergang en pees-botovergang kunnen door sport of door chronische overbelasting, klachten ontstaan die erg pijnlijk kunnen zijn en gepaard kunnen gaan met ontstekingsreacties. Het moeilijk kunnen bewegen van het lichaamsdeel is het gevolg hiervan.

Orthopedische aandoeningen verhelpen en voorkomen

Cyriax combineert de orthopedische geneeskunde met technieken uit de manuele therapie. Door middel van onderzoek worden alle structuren in het betroffen gebied getest, totdat de oorzaak van uw klacht bekend is. Een deel van de fysiotherapeutische behandeling is het uitvoeren van een massagetechniek (dwarse fricties) op de geïrriteerde pezen en banden. De massagetechniek wordt uitgevoerd op spier-peesovergang en pees-botovergang.

Een ander deel van de behandeling is de gewrichtsmobilisatie om de beweeglijkheid in het gewricht te herstellen. Hierdoor kunnen spieren, pezen en banden hun gewone werk weer doen. Tot slot vindt er ook spierstabilisatie plaats, door middel van oefentherapie, om spieren en pezen sterker te maken. Uw gewrichten worden hierdoor ondersteund en lichamelijke belasting wordt makkelijker verdragen. Spierstabiliserende oefeningen worden vaak in de vorm van huiswerkoefeningen gegeven, zodat u bewust bezig bent met uw klachten.