Fysiotherapie, Spaubeek, Fysiotherapiepraktijk, Fysiotherapeut, Limburg, Fysio, kaakpijn, kaakklachten, kaakfysiotherapeut

Kaakpijn

Bij kaakpijn zult u in eerste instantie naar een tandarts of KNO-arts gaan. Maar als het gaat om een overbelasting van het kauwstelsel, kunt u worden doorverwezen naar de  fysiotherapeut.  Het kauwstelsel bestaat uit het kaakgewricht, het gebit, de vaat- en zenuwvoorziening en de kauwspieren. Functioneringsproblemen in deze gebieden kunnen voor pijn, ongemak en een belemmering in de dagelijkse bezigheden zorgen. Ongeveer 6 tot 12 procent van de volwassenen heeft hier wel eens last van.

Oorzaken kaakpijn

• Overbelasting kauwspieren
  • Eet- en kauwgewoonten
  • Verkeerd bewegen
  • ‘Kaak op slot’, door een blokkade lukt het u niet om uw mond te openen
  • Scheefhals, het hoofd en de hals staan dan niet in een rechte lijn op de romp

Kaakpijn verhelpen en voorkomen
Onze therapeut helpt u graag bij het voorkomen en verhelpen van uw kaakpijn. Tijdens het intakegesprek worden uw klachten in kaart gebracht. Er wordt dan naar een mogelijke oorzaak gezocht en samen stellen we een behandelplan voor u op dat past bij uw klachten. Onze behandelingen zijn erop gericht om spierspanningen en pijn te verminderen. Tevens krijgt  u  tips en advies welke helpen bij het voorkomen van kaakpijn.