Fysiotherapie, Spaubeek, Fysiotherapiepraktijk, Fysiotherapeut, Limburg, Fysio, hoofdpijn, klachten aan hoofd, hoofdpijnklachten

Hoofdpijn

Hoofdpijn komt bij zeer veel mensen voor. Bijna iedereen heeft er weleens last van. De meest voorkomende vorm van hoofdpijn is spanningshoofdpijn.  De pijn begint meestal in de nekspieren en aan de achterkant van uw hoofd. Uiteindelijk trekt de pijn naar de nekspieren en schouders. Deze kunnen vaak gespannen en pijnlijk aanvoelen. De pijn voelt aan als een strakke band die drukkend en/of knellend om het (voor)hoofd zit. De duur van hoofdpijn kan variëren van heel kort, tot bijna altijd. Licht en geluid worden slecht verdragen en kunnen de pijn verergeren.

Oorzaak van hoofdpijn

• Te weinig drinken, u moet 1.5 tot 2 liter water per dag drinken
  • Te weinig of juist te veel slapen kan hoofdpijnklachten geven. Gemiddeld moet u 8 uur per nacht slapen
  • Spierspanningen of spierknopen in de hals, schouders en het hoofd
  • Een belastende houding of een te weinig afwisselende houding
  • Psychologische of emotionele problemen thuis, op school of op het werk
  • Stress zorgt voor spanningen in de spieren van de nek, schouders en het hoofd. Dit zorgt voor hoofdpijn

Verhelpen en voorkomen
Onze therapeut helpt u graag bij het voorkomen en verhelpen van uw hoofdpijn. Tijdens het intakegesprek worden uw klachten in kaart gebracht. Er wordt dan naar een mogelijke oorzaak gezocht en samen stellen we een behandelplan voor u op dat past bij uw klachten. Onze behandelingen zijn erop gericht om spierspanningen en pijn te verminderen. Tevens krijgt u  tips en advies welke helpen bij het voorkomen van hoofdpijn.